Sider

onsdag, september 17, 2008

Finn fem feil......

Når du lager kort - hvor mange ganger har du stemplet feil? Hvis du ligner litt på meg har du kanskje klart det mange ganger? Fortvil ikke! Feil er den beste måten å bli kreativ på! Du kan selvfølgelig gi opp og kaste alt - eller du kan ta utfordringen feilen gir og la deg inspirere av feilen. Kanskje resultatet ikke blir helt som planlagt, men kanskje det faktisk blir bedre. Det beste er at du faktisk utnytter materialene dine og utvikler din kreativitet!


Dette kortet laget jeg i våres til en konkurranse på scrapping.no. Det kom til min store overraskelse på en 2. plass! Og her gjorde jeg MANGE feil underveis. Ingenting gikk som planlagt! Utgangspunktet var en skisse som inneholdt rammen. Inne i rammen stemplet jeg et stort tekstempel. Men det ble IKKE pent! Jeg kunne jo ha stemplet på nytt - men rammen var allerde limt på, så jeg ville ødelegge rammen om jeg fjernet papiret! Jeg måtte derfor legge et nytt papir over. Det klarte jeg å klippe for litet - så teksten bak var synelig. Fram med blomster og det kom en blomsterbård inne i rammen. Nok en tekst ble stemplet og papiret limt på igjen. Men det passet ikke i hjørnene. Blomster ble igjen redningen - og nå hadde jeg strødd blomster rundt det meste av rammen! De blomstene var egentig ikke en del av planen - og motivet skulle vært i midten - men endte opp nede i hjørnet!



Under har jeg laget 4 stk ATC (Artist Trading Cards). De er laget etter at jeg egentlig skulle ha laget 2 kort. Jeg hadde laget 2 stk bakgrunner i 15 x 15 og stemplet med flere stempler på bakgrunnen. Men stemplingen ble ikke pen, og jeg kunne ikke bruke det til kort! Men alt var ikke dårlig stemplet. Så jeg klippet i stykker alt sammen og brukte de delene som var pene. Det ble til slutt 4 stk ATC istedet for de planlagte 2 kortene!

Ingen kommentarer: