Sider

onsdag, januar 09, 2013

Kristin - lyslykt med snøkrystaller


Jeg er veldig glad i levende lys og lyslykter. Jeg har derfor laget meg en egen lykt/telysholder. Lykten er laget med utgangspunkt i et tomt rødbet-glass. Her kan man jo bruke hva enn man har av tomglass eller andre ting man finner i huset.

På lykten har jeg brukt ulike snøkrystallstempler. Glasset er aller først grunnet med et tynt lag med Gesso. Jeg lot dette tørke før jeg stemplet snøkrystaller på med vannmerke-stempelpute. Jeg har brukt sølv-embossing for å embosse dem. Snøkrystallene ble da festet til bakgrunnen. Jeg har deretter hatt på et lag med blank Crackle Paint, samt litt hvit Crackle Paint langs kanten øverst og nederst.

Snøkrystallene får et fint skinn i seg siden de er i sølv og gir en flott effekt når det er lys i lykten.

Crackle Painten på kantene gir et fint og gammelt preg.

Jeg har pyntet med en snøkrystallcharm i hyssingen rundt kanten.

Her er lykten med lys i og i skumring. Lykten gir et kjempefint lys og ser ut som en frostlykt når den er tent.

Ingen kommentarer: